15 Ağustos 2010 Pazar

Akıllı Bebekler Akademisi

Bu kitapla Nurturia sayesinde tanıştım hemen ilgimi çekti.Yeni baskısını elde etmem epeyce sürdü ve kızım yaklaşık 5 aylık oldu bu süre zarfında.ABA genel olarak doğum öncesi ile 3 yaş arasındaki dönem öncelikli olmak kaydıyla ,okul öncesi döneme yönelik bir beyin ve çoklu zeka geliştirme programı.Benzerlerinden farkı yazarların kişisel deneyimi.
Kitapta hamilelik dönemi için yoga,bebekler için yoga,doğum sonrası oyunlar ve çoklu zeka erken uyarım programı gibi bölümler var.Bebekler için yoga bölümünü eşim üstlenmişti ama çok düzenli uygulayamadı,şimdiyse uygulamıyor.Ben çoklu zeka erken uyarım programını üstlendim bunun için ilkokulda kullanılan fişler gibi fiş hazırlamak gerekiyor önce gözüm korkmuştu ama sonra kolayca hallettim.Her kelime için bir karton hazırlamak yerine kelimeleri bilgisayardan çıktı alarak çıkardım,hergün göstereceğim sayıda karton hazırladım ve kelimeleri tek tek yapıştırdım ,gösterimi biten kelimeyi kartondan çıkarıp yeni kelime yapıştırıyordum böylelikle çok karton gerekmedi.Matematik içinse kırtasiyeden kırmızı noktaları temin ettim ve gösterimi bitenin yanına yeni gelen sayıyı oluşturana kadar ekledim .Böyle daha uygun geldi bana,çünkü başa dönmek tekrar göstermek yok.

İlk başta yaklaşık 200 kelime göstermek gerekiyor biz bunları bitirdik.Şimdi sıfatlara başlayıp sonrada 2 kelimeli kartonlara geçeceğiz.İlk aylarda hergün düzenli gittik ama tatil girince araya biraz aksaklıklar yaşandı tabiii.şimdi evdeyiz ve yeniden başlıyoruz.Sayılar konusunda noktalı sayılardan rakamlara geçeceğiz artık yani sırayla rakamları göstereceğim.
İlgisi nasıl derseniz ilk zamanlar daha dikkatliydi daha uzun süre odaklanıyordu,şimdi kartonları eline almak dokunmak istiyor ama izliyor ve takip ediyor.Zaten sıkıldığında bırakıyoruz.
Yazarları çocuklarına okumayı bu yöntemle çok erken dönemde öğretmiş.Ben o kadar iddaalı değilim ama her yerde okuduğum*beyne ne kadar erken uyarı gönderirseniz o kadar iyi*sözünü uygulamaya çalışıyorum.Beynin en fazla büyüdüğü 0-3 yaş döneminde uygun bir çevre oluşturmaya çalışıyorum.Başarır mıyım bilmem ama en azından deniyorum...

2 yorum:

  1. Merak ettim, bu eğitimin sonunu getirebildiniz mi?

    YanıtlaSil
  2. İpeğin annesi6 Kasım 2012 05:32

    bende merak ediyorum ve uygulamaya başlamayı düşünüyorum. siz nasıl sonuç elde ettiniz deneyimlerinizi ve sonuçlarını paylaşırsanız sevinirim

    YanıtlaSil