23 Aralık 2010 Perşembe

Emzirme Reformu Sobesi



Sevgili Blogcu Annenin başlattığı Emzirme Reformu hareketi sobeleniyor...anne olarak katkıda bulunmak istediğim bir konu olduğu için hemen atladım...
sorular şöyle...

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)

(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?

(3) Kaç ay doğum izni kullandınız?

(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?

(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?

(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?

(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?

(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?

(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?

(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için http://www.emzirmereformu.com/ adresindeki formu doldurmanız yeterli.

Yukarıdaki soruları yanıtladıktan sonra, veri takibi yapabilmek açısından yazınızın linkini bilgi@emzirmereformu.com adresine gönderiniz.

(*) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı yüzde 1,3. (Kaynak UNICEF Türkiye). Annelerin yüzde 98′i doğumdan sonra emzirmeye başlıyor, fakat ilk iki aydan sonra genel emzirme sorunları veya işe başladıklarında yaşadıkları sıkıntılar nedeniyle emzirmeyi ve anne sütüyle beslemeyi sonlandırabiliyorlar.

Gelelim benim yanıtlarıma....

(1) Gerçek oranı gördüğümde çok şaşırmadım çünkü daha geçen gün hastanede 2 aylık bebeğe meyve suyu hazır içirmeye çalışan anne gördüm neredeyse atlayıp elinden kapacaktım paketi içirme diye...bir sürü şey anlattım tamam bir daha içirmem dedi ama ?
yine bir %40 falan derdim...

(2)İki bebeğimde de ilk 6 ay sadece anne sütüyle olmak üzere ilk bebeğimi 9 ay ,ikinci bebeğim 14 aylık halen aktif bir şekilde emziriyorum .2 yaşa kadar yolu var...

(3) İlk bebeğimde ücretsiz 6 ay kullandım ücretli olarak sadece 40 gün izin hakkım vardı.İkinci bebeğimde 1 yıllık ücretsiz izin aldım şu an itibariyle halen evdeyim.

(4) İlk bebeğimde sorunsuz kullandım.Şimdi ise gerek kalmadı işe başladığımda süt iznim olmayacak bebeğim 1 yaşını geçtiği için.

 (5) Hayır böyle bir problemim olmadı.

(6) Açık alanda emzirmedim hiç genelde arabamızı kullandım böyle yerlere gittiğimizde..ya da alışveriş merkezlerinin bakım odalarını...o yüzdende bir tepki görmedim.

(7) Hayır olmadı çünkü her iki bebeğimde de emzirmeyi çok istiyordum.

(8) İlk hafta çok az kilo aldığı için annem dahil herkes mama başla dedi ben ısrarla hayır diye direnerek sadece emzirdim ve başardım mamaya ihtiyaç kalmadı.Sağlıkçı olduğum için işin bilincindeydim

(9) Gerekli çünkü çoğu anne çalışmak zorunda ve emzirme hakkını tam kullanamıyor ve verilen zamanlar çok  yeterli de değil zaten...annelerin rahat emzirmesi sütlerini sağlıklı yerlerde sağıp saklaması açısından gerekli....

(10) Evet destekledim.

Bu yazıyı okuyan herkesin bu soruları cevaplamasını istiyorum arkadaşlar...anne olmayabilirsiniz ama...yiğeniniz,kuzeniniz,arkadaşınızın çocuğu ya da komşunuzun vardır herhalde...

minik bebişler mağdur olmasın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder