27 Ekim 2010 Çarşamba

Kitap mimi...yaşasın kitaplar...

Kisd arkadaşımız çok güzel bir konuya değinmiş.Beni mimleyen olmadı ama yazmak istedim .Kitap konusunda engel tanımam çorbada benimde tuzum bulunsun.

1. Boncuğunuza kitap seçerken en çok önem verdiğiniz kriterler neler?
Yanlış mesajlar vermemesine dikkat ediyorum,şimdilik hayali nesnelerin olduğu kitapları almıyorum,tavsiyeleri inceliyorum,kitabı elime alıyor bakıyorum bizim minik ilgilenir mi diye şimdiye kadar başarısız olmadım bu konuda...resimleri ilgi çeken bol renkli ve yırtımaya dayanıklı olması iyi oluyor çünkü bizim evin yeni trendi kitap yırtmak oldu nedense...tekerlemeli kitaplar özellikle sıkıntılı günlerde iyi oluyor dans ettiriyor bizi...

2. Bir kitabın kapak tasarımı sizi cezbeder mi?
Hayır çok fazla değil doğrusu.Özellikle kapağı güzel hemen alayım diye atlamıyorum içi daha önemli.Gerçi yaş itibariyle büyük çocukların ilgisini çekebilir kapak...

3. Çocuk kitaplarının didaktik yaklaşımlarını nasıl buluyorsunuz?
Eğlendirirken öğreten sıkıcı olmayan kitapları seviyoruz biz...kitap okutması ,elinde oynaması bile bu yaş itibariyle yeterli geliyor bana...ama eğlencenin içine saklanan öğretmeyede hayır diyemem doğrusu...

4. Çocuk kitaplarındaki resimler nasıl olmalı sizce? Hikayesini beğendiğiniz bir kitabı ilüstrasyonlarından dolayı almamazlık ediyor musunuz veya tam tersi oluyor mu? Hikayesi uyduruk olan bir kitabı grafiklerine aşık olarak aldığınız oldu mu? Grafiklerde aradığınız temel özellikler var mı? Varsa nedir?

Görsellik önemli ama fazla kafa karıştırıcı uçuk kaçık olmayan resimliler daha hoş gibi geliyor bana...Ayşe Ada'nın ilgini gerçek ya da gerçeğe daha yakın  resimli kitaplar daha çok çekiyor.Bende o şekilde almaya çalışıyorum.

5. Çocuğunuzun şu anda en çok sevdiği 3 kitap hangileri? Bu kitapların bir ortak yönü var mı?
-Tübitak kitaplarını genelde çok seviyoruz ama favorimiz-GÖLDE-hele ki o büyük balığın ortaya çıktığı ve kurbağanın sineği yuttuğu sayfalar süper....

-Aç tırtıl bu kitabımız ingilizce ama bayılıyoruz doğrusu...parmaklarını deliklere sokarak anlatıyor kendi dilince bir şeyler...bende çok beğeniyorum bu kitabı işte bence eğlendirirken öğretiyor bence...

-Neden annemi-babamı  çok seviyorum mikado yayınlarının bu kitaplarını tekrar tekrar okutturuyor.İçindeki hayvanları gösteriyor ve bildiklerinin seslerini çıkarıyor.Zaten bence hayvanlardan dolayı seviyor bu kitabı...


Bu soruyu büyük kızım içinde cevaplamak istiyorum.Onun son dönem favorisi Enid Blyton İkizler Okulda serisi...yatılı okulda geçen 8 kitaplık bir seri bayılarak okuyor.Açıkcası onun kitaplarına ben karar vermiyorum tabi , artık 12 yaşında ama yönlendirme yapıyorum ,öğretmenlerinden faydalanıyoruz ,tavsiye alıyoruz . o kalın kitapların hepsini beni okumam mümkün değil çünkü...Dikkatimi çeken şu ki arkadaşlarından ve gazetede televizyonda gördüğü kitaplardan etkilenip almak istiyor hemen...
6. Bir çocuk kitabı yazsanız hangi temayı işlemeyi düşünürdünüz, ya da temasız öylesine bir masal mı uydururdunuz?
Bir kitap yazabilir miyim bilmem ama herhalde sevgiyi tema olarak alırdım.Sevgi üzerine çeşitlemeler...yavrularımızın en çok ihtiyaç duyduğu duygu...öğretici olmadan ,karşılık beklemeden sevgiyi anlatırdım...bir annenin çocuğuna olan sevgisini...
Evet  benden bu kadar blog dünyasında çok yeni olarak mimlenmeden ilk kez yazı yazdım ve yazmak isteyen herkesi mimliyorum....sevgiler göndererek....






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder